Կապկելու ժամանակն անցել է. կրթության փորձագետը՝ ԳԱԱ շուրջ տեղի ունեցող իրադարձությունների շուրջ (տեսանյութ)

ՀՀ ԳԱԱ Երկրաբանական գիտությունների ինստիտուտի տնօրեն Խաչատուր Մելիքսեթյանն ու կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանը ցանկանում են, որ Գիտությունների ազգային ակադեմիայի շուրջ տեղի ունեցող գործընթացներում հստակություն մտցվի: Այս մասին նրանք ասացին այսօր «Տեսակետ» մամուլի ակումբում կայացած ասուլիսի ժամանակ՝ անդրադառնալով «Բուհական կրթության և գիտության մասին օրենքի» նախագծին, որը լայնորեն քննարկվում է այս օրերին:

Մելիքսեթյանի խոսքով՝ ամիսներ առաջ իրենք ստացել են նախագիծը, քննարկել և առաջարկություններ արել: «Երկու կանխադրույթ կա այս նախագծում, մեկն այն է, որ Ակադեմիայի մասին օրենքն ուժը կորցրած համարվի, մյուսն էլ՝ որ դոկտորական երկրորդ կոչում այլևս չլին»ի,-նշեց ինստիտուտի տնօրենը և հավելեց, որ նման քննարկումներ եղել են և՛ 90-ականներին, և՛ 2000-ականներին՝ պայմանավորված արտասահմանյան օրենքներում համապատասխան կետերի բացակայությամբ:

«Արտասահմանում գիտահետազոտական ցանցեր գոյություն ունեն, հաբիլիթեյշն գոյություն ունի, որն այնտեղ երկրորդ դոկտորական կոչումն է»,-ասաց բանախոսը՝ նշելով, որ իրենք առաջարկել են մեզանում ևս դոկտորական երկրորդ կոչումն այդպիսի փոփոխությունների ենթարկել, սակայն իրենց առաջարկները չընդունվեցին, քննարկում տեղի չունեցավ, ինչն էլ, նրա խոսքով, զարմանալի է:

«Մյուս կետն այն է, որ ասպիրանտական կրթությունը լինի միայն բուհերում, բայց ինչու՞ միայն բուհերում ասպիրանտ պատրաստվի»,-տարակուսեց բանախոսը:

Սերոբ Խաչատրյանն էլ նշեց, որ տարիների ընթացքում կրթության ու գիտության ոլորտում բազմաթիվ խնդիրներ են կուտակվել, և ինքը կարծում էր, թե պիտի դրանք լուծվեն. «Բայց կաբինետային միջավայրում օրենքի նախագիծ ստեղծվեց, որի համաձայն՝ բարձրագույն կրթությունը միանում է գիտությանը: Ամենամեծ սխալներից մեկն այն է, որ մենք չենք հասկանում, որ մարդկային գործոնն այս ոլորտում շատ կարևոր է: Դա պիտի մարդկանց որոշակիություն տա, մինչդեռ անորոշությունը շարունակվում է»:

Կրթության փորձագետի խոսքով՝ պիտի տեղի ունենան քննարկումներ, և լինեն ողջամիտ որոշումներ, իսկ միավորումը պետք է զգույշ արվի: «Բուհերը դժվարությունների են բախվում՝ իրենց կրթական ֆունկցիան իրականացնելու համար, դրան էլ գումարած՝ ինստիտուտները միավորվեն բուհերին՝ կառավարման խնդիրներ կստեղծվեն: Միակ հույսն այն է, որ ԿԳՄՍ նախարարն ասել է, որ ամեն դեպք առանձին կքննարկվի: Ամեն դեպքում՝ այս ձևով համակարգը չենք կարող զարգացնել: Կապկելու ժամանակն անցել է, բարեփոխումների ներմուծումը չարդաչացնող բան է, դու պիտի մտածեց ու քո երկրի համար աշխատող մոդել գտնես»,-ասաց նա և նշեց, որ ցանկանում ենք արտասահմանից օրենքներ ներմուծել, սակայն հաշվի չենք առնում մեր և արտասահմանյան ֆինանսավորման տարբերությունը:

Մելիքսեթյանն էլ նշեց, որ հիմնականում ծանոթացել է օրենքի՝ գիտությանը վերաբերող հատվածին. «Չնայած գիտության ոլորտում անհրաժեշտ են բարեփոխումներ, բայց ունենք գիտության կառավարման համակարգ, որը գործում է, իսկ նոր օրենքն առաջարկում է փոփոխել դա և կառավարման նոր համակարգ չի առաջարկում. արդյունքում ինստիտուտների կառավարումը մնում է անորոշ»:

Մանրամասները՝ տեսանյութում

https://www.youtube.com/watch?v=WYlKmxGF434&feature=emb_logo

Exit mobile version